SUBARU e-BOXER

A Subaru e-BOXER modellek Lineartronic sebességváltójába egy elektromos motor került beépítésre, amelynek a meghajtásáról egy nagy teljesítményű lítiumion akkumulátor gondoskodik. A vízszintes elrendezésű 2.0i Boxer erőforráshoz csatlakozó elektromos motor 30%-kal gyorsabb reagálást és lineárisabb gyorsítást biztosít. A Subaru e-BOXER rendszer a vezetési körülmények alapján állítja be a benzines erőforrás és az elektromos motor közötti teljesítmény-megosztási arányt.

Meghajtás visszajelzése a kijelzőn

A multifunkciós kijelzőn figyelemmel kísérhető az aktuális energiaáramlás. A 0 károsanyag-kibocsátás és a csendes vezetés érdekében forgalmi dugóban araszoláskor vagy alacsony sebesség mellett az elektromos motor képes önállóan, tisztán elektromos hajtással is mozgatni a járművet. Közepes sebesség mellett a benzines erőforrás és az elektromos motor együtt dolgozik, ezzel biztosítva gyors gázreakciókat és gazdaságos üzemeltetést, míg nagyobb sebességű autózáskor a 2.0i Boxer motor hajtja a járművet és közben tölti az akkumulátort. Lassuláskor, fékezéskor a mozgási energia visszanyerésével a rendszer szintén tölti az akkumulátort, ami hozzájárul a minél gazdaságosabb üzemeltetéshez és a napjainkban egyre fontosabbá váló alacsony vagy akár 0 CO2 kibocsátáshoz.

Szimmetrikus összkerékhajtás

A szimmetrikus összkerékhajtás rendszer minden pillanatban vonóerőt juttat mind a négy kerékre, így Ön bármilyen útviszonyok között uralni tudja az autót. Mivel az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, az alacsony tömegközéppont pedig a leggyorsabb manővereket is élvezetté varázsolja. Mindemellett, egy gyorsan reagáló autóval könnyebben kerülheti el a veszélyes helyzeteket.

SUBARU BOXER motor

A SUBARU BOXER hengerei vízszintesen, 180 fokos szögben helyezkednek el, ezért a motorblokk minden más erőforrásnál alacsonyabb és laposabb. Ennek köszönhetően nemcsak a motor, hanem az egész jármű tömegközéppontja mélyebbre kerül, ami javítja az autó egyensúlyát. Emellett a dugattyúk pontosan egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve ezzel a vibrációt.

LINEARTRONIC váltó + aktív nyomatékelosztású AWD

A fokozatmentes Lineartronic automata váltómű azonnal, zökkenőmentesen igazodik a változó menetkörülményekhez. A szerkezet szíj helyett láncot alkalmaz, így nagyobb áttétel-tartományt képes kezelni, amelynek révén jobb teljesítményt és takarékosabb működést garantál, a gázpedál lenyomására adott gyorsabb reakcióról nem is beszélve.

Többre képes. Magabiztosan.

A Forester az útjába kerülő szirtek, sziklák és egyéb akadályok leküzdésében is segítségére lehet anélkül, hogy kárt tenne járművében, vagy elakadna. Minél nagyobb az akadály, annál nagyobb terepszög szükséges. A Forester hasmagassága a lehető legnagyobb középső terepszöget biztosítja, és minimumra csökkenti annak az esélyét, hogy az autó fennakadjon valamilyen tereptárgyon.

Fokozott stabilitás

Mivel az átlagosnál alacsonyabb kialakítású motorblokk mélyebben helyezkedik el a karosszériában, az autó jóval kiegyensúlyozottabb a más felépítésű modelleknél, így az élesebb kanyarokban kevésbé hajlamos az oldalirányú dőlésre.

Futómű

A Forester továbbfejlesztett első és hátsó felfüggesztése gyors kormányreakciókat és stabil futást biztosít minden útfelületen. A rugók feszessége és a lengéscsillapítók hangolása lehetővé teszi, hogy a Forester valóban többcélú járművé váljon, amely az út minőségétől függetlenül egyaránt magabiztos teljesítményt tud nyújtani.

Hosszabb élettartam

Sajátos kialakításának köszönhetően a motorblokk rendkívül merev és kiegyensúlyozott, ezért a vibrációja jóval kisebb a „V” vagy soros hengerelrendezésű motoroknál; ebből adódóan pedig tartósabb és megbízhatóbb is.

SI-DRIVE

A Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) rendszer képes módosítani a hajtáslánc robbanékonyságát és közvetlen viselkedését, késlekedés nélkül igazodva az Ön vezetési stílusához, az útviszonyokhoz vagy bármely egyéb körülményhez. A gázreakciók, valamint az automata sebességváltó villámgyors áthangolása révén minden helyzetben optimális teljesítmény áll rendelkezésre.

Intelligens mód

Az SI-DRIVE intelligens üzemmódja közvetlen gázreakciókat tesz lehetővé, környezettudatos üzemeltetés mellett. A gázadagolás egyszerre finom és takarékos, miközben az autó tökéletesen uralható.

Sport mód

Sport üzemmódban minden sebességnél finom, de határozott teljesítményleadásra számíthat. Azonnal érezhető az a lineáris gázreakció, amely kifinomult, nyomatékban gazdag gyorsítóképességet biztosít.

X-MODE és ereszkedés-szabályozás

Az X-MODE átveszi az uralmat a motor, a sebességváltó, az AWD rendszer, a fékek és minden egyéb rendszerelem felett, hogy Ön rossz minőségű utakon, csúszós szakaszokon vagy meredek emelkedőkön is magabiztos könnyedséggel juthasson túl. Az ereszkedés-szabályozás funkció pedig automatikusan állandó sebességgel engedi le a Forestert a lejtőn; így Ön a teljes figyelmét a szükséges manővereknek szentelheti, miközben a Forester fékez Ön helyett.

Subaru Global platform

A Subaru Global Platform (SGP) az a padlólemez, amelyre a Subaru járművek új generációja épül. Az SGP növeli az általános biztonságot és olyan szintre fejleszti a teljesítményt, amely csak egy Subaruban elérhető vezetési élményt tesz lehetővé. Ez a Subaru jövője, ami még több örömet és nyugalmat biztosít az utasoknak és a vezetőnek.